Wymiana rozrządu to jedna z najważniejszych napraw, jakie trzeba dokonać. Te osoby, które o tym zapomną będą miały poważne problemy i bardzo wysokie koszty. Rozrząd wymienia się w określonym przez producenta czasie. Na pewno mechanik samochodowy będzie w stanie nam to wszystko powiedzieć. Standardowo taki rozrząd wymienia się, co sześćdziesiąt tysięcy kilometrów. Są jednak takie samochody, które mają sto dwadzieścia tysięcy, a nawet przeszło dwieście tysięcy. Wszystko zależne jest od posiadanego silnika.
Rodzaje rozrządów
- na pasku,
- na łańcuchu.
Rozrząd na łańcuchu zmienia się rzadziej, ale w ostatnim czasie często dochodzi do wyciągania się przedwcześnie łańcucha i trzeba to sprawdzać. W tym przypadku będzie słychać grzechotanie i wtedy wiemy, że najwyższa pora na zmianę rozrządu. W przypadku paska lepiej nie ryzykować zbyt długich przebiegów poza tym, co zaleca producent, bo pasek w każdej chwili może pęknąć. Mało tego może dojść do uszkodzenia rolek napinających i wtedy będziemy mieć bardzo poważne problemy.
Co się stanie, jeśli rozrząd pęknie
Dzisiaj mało, który silnik jest bezkolizyjny, dlatego pęknięty pasek rozrządu uszkodzi głowicę i oznacza to bardzo poważne naprawy. Koszty będą o wiele wyższe niż byśmy wymienili pasek albo rozrząd. Ryzyko jest bardzo duże i nie warto nawet czekać do samego końca z wymianą rozrządu. To, że producent zaleca określone ilości kilometrów nie oznacza, że my mamy czekać do samego końca. Po co nam dodatkowe koszty skoro można było ich w łatwy sposób uniknąć?